Tijana Rašić: O antifa kučkama sve smo rekle u pjesmi

Posted by Slaviša Bajić On 21. 1. 2014. 0 komentari

Dugo vremena srpska hip-hop scena oslanjala se na imena kao što su Sunshine, Voodoo Popaj ili Bad Copy. Nepisano pravilo bilo je da žene na hip-hop scenu mogu ući jedino plešući u spotovima ili na koncertima. Sve do pojave beogradskog dua Sajsi MC. Provokativnim i originalnim tekstovima, zanimljivim scenskim nastupom i odličnim spotovima odmah su se izdvojili na sceni kao pravo osvježenje. Dok Ivana vjerovatno negdje sjedi i piše tekstove za novi album, danas pričamo sa njenom sestrom Tijanom. Ona je u bendu vokal, i još mnogo toga...




Sjećaš li se Neofesta i koncerta kod spomenika na Banj brdu? Meni kao da je juče bilo.
Sjećam se, jako mi se dopao festival, priroda, dvije različite bine sa kvalitetnom muzikom - i svima prepričavam da sam tamo jela najbolje ćevape. Jako ste nas lijepo ugostili.

Samo da znaš, Banjaluka se poželjela dua Sajsi MC. Kad vas možemo ponovo gledati, ovaj put u nekom klubu, nadam se?
Drago mi je da to čujem. I mi smo se poželjeli Banjaluke…Tako da, pozovite nas, i mi dolazimo.

Šta ti više odgovara, svirke na festivalima ili klubovi?
Nastupi u klubovima i na festivalima su dvije potpuno različite priče i priprema za njih je stoga drugačija. Na festivalu, kad je velika bina i kad je iznad tebe topla ljetna noć, imaš prostora da se razmašeš, trčiš sa jednog kraja scene na drugi, povremeno pogledaš u zvijezdano nebo. Nema rizika da ti se razmaže šminka od dima ali publika je udaljenija nego u klubu i ne možeš direktno da osjetiš taj vajb, zato Ivana s vremena na vrijeme skoči sa bine i pozdravi se sa publikom. Sa druge strane, u klubu je vrlo intimna atmosfera i čak i taj dim ima neku svoju draž jer poslije nastupa, kad se vratiš, podsjeća te koliko je bilo lijepo.







Aktuelan je novi singl i novi spot za pjesmu "Ti si moj". Opet udarate u centar sa provokativnom lirikom. Iako je to Ivanin dio posla, da li te nervira kad vas novinari pitaju da pojasnite značenje tekstova?
Ne nervira me, ipak je Ivana autor tekstova. Moje shvatanje teksta: podijelila sam strofe i refren tako što sam zamislila dva ženska lika. Prvi ženski lik (u strofi) je iz navike sa muškim likom iz pjesme, a ženski lik iz refrena je u stvari prava osoba za tog lika i zato kaže “Imaš moj stiker i serijski broj”. Inače, Ivana i ja smo mišljenja da autor ne treba da daje naknadnu interpretaciju tekstova niti da sugeriše smisao, već sve što je htio da kaže je rekao u pjesmi, zato nikad nije izašla zvanično objašnjenje termina "antifa kučke".

Refren ima vajb devedesetih, slučajno ili namjerno?
Meni nema taj vajb tako da nije namjerno, sve je spontano nastalo.

Primjetno je da kao bend dosta pažnje posvećujete spotovima. Ko je zadužen za taj dio posla?
Spotove bismo uvijek snimali i svi se pitamo ali zna se ko radi svoj dio posla. Najbolje je kad sa ljudima koji nam rade spot nađemo zajednički jezik - i tu je onda pola posla završeno. Igrom slučaja, desilo se da DJ B.K.O. zna da radi montažu i sve te vizuelne stvari. Konkretno, većinu stvari za ovaj spot ("Ti si moj") uradio je Stefan Momirov iz Studija 13, KPTM nam je dao prostor za laboratoriju, Stefan je osmislio kako će sve to izgledati i napravio. Divno je sarađivati sa takvim profesionalcima.





Hoćete li raditi spot za genijalnu "Sa Devojkom u Shopping Mall"?
Voljele bismo naravno, Ivana jako voli tu pjesmu i lijepo joj je legla saradnja sa Rastkom Aksentijevicem. Ta pjesma je malo zahtjevnija što se tiče spota, tako da još uvijek čekamo da se stvore uslovi.

Ko je Tijana Rašic, osim što je vokal u Sajsi MC?
Završila sam Poljoprivredni fakultet, odsjek- tehnologija biljnih proizvoda. Takođe idem u plesnu školu Love2dance academy - rezultat toga možete vidjeti u posljednja dva spota.

Kako je zapravo nastao bend i kako si ti ušla u čitavu priču?
Ivana je pokrenula cijelu priču a ja kao njena sestra bila sam tu najbliža. Niti me je neko pitao niti sam ja nekog pitala, samo sam ušla. Inače, Ivana me je stalno vodala po festivalima i klubovima i nekako me je zarazila tim načinom života.

Šta misliš koji su razlozi zbog kojih se Sajsi MC tako brzo afirmisao i, po mom mišljenju, postavio nove standarde na srpskoj hip-hop sceni?
Ne smatram da smo se brzo afirmisali. Sajsi MC je na sceni od 2003. godine, prolazile smo kroz mnoge faze, od benda preko različitih saradnji… Ali, drago nam je da mislite da smo postavili neke standarde. Možda je razlog tome što Ivana nije ušla u čitavu priču kao klinka i nije pravila kompromise na početku, već je znala da neće ići linijom manjeg otpora.

Koliko vam je pomogla saradnja sa televizijom Pink - ne viđaju se često takvi izvođači na njihovom programu.
Mislim da je to dobra prilika - i za nas i za njih. Nama da nas drugi čuju, a njima da obogate svoj program. Ne postoji medij koji tebe može da kompromituje ako ti odeš sa svojom pričom i prezentujes sebe, mediji zato i služe - jer gdje bismo inače mogli da dobijemo iskustvo snimanja neke televizijske emisije? Mi sve to gledamo kao radno iskustvo. Stvari se dešavaju sada i niko nema vremena da čeka da mediji budu bolji.

Hip-hop zajednica se uvijek drži zajedno, to je valjda neko nepisano pravilo. Da li se vi osjećate kao dio scene?
Ako se scena osjeća kao dio nas, onda se i mi osjećamo kao dio scene.





Sestra ti se pojavljuje u dokumentarnom serijalu "Hronike" gdje baš priča o hip-hop sceni. O čemu se radi i hoćete li imati sličnih izleta ubuduće?
Rista (My people), tvorac ovog dokumentarca, stvarno je uradio veliku stvar. Smatram da je bilo krajnje vrijeme da se takvo nešto pojavi a posebno mi je drago sto je Ivana dio toga. Super je koncepcija old school/new school jer je tako obuhvaćen razvojni put hip-hop scene. Ima jedanest epizoda i svaka epizoda je jedno pitanje.

Da li si nekad razmišljala da ti i sestra zamjenite uloge u nekoj od budućih pjesama?
Ivana smatra da bolje repujem od nje, ali pošto ne pišem tekstove, onda ne bih mijenjala mjesto.

Šta sestre Rašić slušaju privatno?
Trenutno nam se u kući vrte pjesme od Aalyah. Ivana je to voljela da sluša tokom srednje škole, pa sam se sad ja zarazila ponovo. Pored nje, zavoljela sam dancehall allinace. I jedna i druga volimo rege, drum&bass.

Šta sljedeće spremate za fanove?
Spremamo se za neke nastupe po regionu i naravno - spremamo nove pjesme koje će fanovi čuti na tim nastupima.

 Ti si moj ★ Gledaj ★ Antifa kučke  Mama  Lajkiram