Per Nilsson: Scar Symmery

Posted by Slaviša Bajić On 9. 11. 2013. 0 komentari


Znam da svi mislite kako je ask.fm najgluplja stvar što se mogla pojaviti na internetu -
i ja sam istog mišljenja. Ipak, i tamo se može pronaći pokoja dobra stvar ako kopate dovoljno duboko. Na "Scar Symmetry" sam potpuno zaboravio, još od trećeg albuma "Holographic Universe" iz 2008. godine. Koliko je to dobar bend podsjetio me baš taj smrdljivi ask.fm preko koga Per Nilsson redovno odgovara na pitanja fanova. Headbangovao sam na njegove rifove, još u vrijeme dok sam na faksu imao dužu kosu - pogotovo na pjesme sa prva dva albuma koja su, po mom mišljenju, klasici modernijeg death metala. Ukratko, "Scar Symmetry" sam prestao slušati zato što je bend napustio Christian Älvestam. Rupu koja je nastala nije moglo ispuniti čak ni angažovanje dva vokala, iako bend i danas tvrdi da to nije tačno. Pošto su na ask.fm-u sva pitanja anonimna, pretvaraću se da sam razgovarao sa lead gitaristom benda "Scar Symetry". 

Da li si još uvijek u kontaktu sa Christianom? Da li bi ponovo radio sa njim ako bi imao priliku? 
Nisam razgovarao sa Christianom još od 2008. godine. Dali smo mu šut kartu i da, bilo je prilično loše. Nisam ja taj koji treba da nosi bilo kakav teret zbog njegovog odlaska, i mislim da bi loše stvari trebalo da ostanu u prošlosti. Ako bih bio u prilici da se ponovo sretnem sa Christianom mislim da bi to bilo na prijateljskom nivou. Ipak, sigurno bi bilo malo čudno. Ne bi mi smetalo da popijem pivo sa njim i pričam o muzici - uvijek smo se dobro slagali u tom pogledu. I pored toga, ne vidim sebe kako ponovo radim sa njim - bio bi to pakao za mene (a vjerovatno i za njega). Drago mi je što je uspješan sa drugim bendovima ali mi ipak više godi rad sa trenutnom postavom.

Per, razgovarao sam sa Henrikom (Ohlsson, bubnjar) i primjetio da uopšte ne kritikuje bendove koji su
potpisali ugovor za istu izdavačku kuću. Da li to znači da ugovor koji "Scar Symmetry" ima sa izdavačem "Nuclear Blast" zabranjuje takvo nešto? 
Haha! Moraćete mi vjerovati na riječ da "Nuclear Blast" ni najmanje ne ometa našu slobodu govora. Sve se svodi na to da smo dobri momci koji zapravo ne žele da tračare i omalovažavaju tuđi rad, bez obzira na to za kog izdavača je vezan. Naravno, NB radi sa puno bendova. Većina njih svira muziku koja me uopšte ne interesuje, neki drugi su OK ali su kao ljudi seronje/idioti. Opet, ne želim da se spuštam na taj nivo. U životu mi se trenutno dešava dosta lijepih i pozitivnih stvari i na taj način želim da usmjeravam pažnju i fokus.


Da li bi pristao da sviraš u lokalnom jazz/fusion bendu? Ubacio bi taj metal šmek i svirao rifove tokom prelaza i solo improvizacija. 
Nisam baš zainteresovan za jazz. Isto tako, mislim da ne bih bio dobar u toj vrsti muzike. Postoje i neke druge stvari osim metala gdje vidim sebe ali nažalost nemam puno slobodnog vremena.

Da li je "Scar Symmerty" jedina stvar što radiš u životu? Hobiji?
Volim da kuvam, naročito meso. Obožavam roštilje. Često visim po pabovima, volim da odgledam dobar film (ako je SF - nije pod moranje da bude dobar). Provodim puno vremena sa djevojkom... Nemam neke posebne interese: nisam kolekcionar, nemam neki bolestan fetiš i slično.

Kad će novi "Scar Symmerty" album?
Uskoro, odavno radimo na njemu.


Da li misliš da žena koja svira gitaru u metal bendu uz to mora dobro izgledati?

Većina žena koje sviraju gitaru u metal bendovima, bar one koje ja znam, zaista dobro izgledaju. Nije baš iznenađujuće, i momci koji sviraju gitaru u modernim metal bendovima drže do svog izgleda. Moram priznati da volim sve varijante: ružne i zgodne muzičare, baš kao i gitariste oba pola! Samo neka se svira.

"Kaipa" - drugi bend u kom sviraš pored "Scar Symmetry"! Veliko osvježenje na muzičkoj sceni.

Aktuelan je četvrti "Kaipa" album po redu tako da za mene baš i nije osvježenje. To je inače bend koji je osnovan početkom sedamdesetih, prije nego što sam se rodio, tako da definitivno ne bih rekao da je to neki novi bend na sceni. Ipak, mislim da većina melodija Hansa Lundina zvuči svježe, uzbudljivo i poprilično inspirativno za mene kao gitaristu.

Da li Henrik (Scar Symmerty, bubnjar) prvo čuje muziku pa onda piše tekst ili obrnuto?
Prije pisanja muzike za novi album, Henrik nam obično saopšti opštu ideju o temama koje ćemo obrađivati kroz tekstove. On te ideje već ima u glavi - cool riječi, naslove pjesama, koncepte i slično. Tekstove, ipak, počinje pisati tek kada čuje snimljene semplove i vokalne aranžmane. Cool stvar koju niko ne zna je to da prije završnog snimanja obično nasnimamo demo snimke svih pjesama na kojima pjevamo Jonas (girarista, klavijaturista) i ja. Tad se zezamo i pjevamo izmišljene tekstove sa izokrenutim engleskim jezikom koji fonetski nema nikakvog smisla. Kada dobije te snimke, Henrik zapravo piše tekstove oslanjajući se na te naše zezancije. Daću vam primjer sa našeg četvrtog albuma "Dark Matter Dimensions" - u pjesmi "Noumenon and Phenomenon" na demo snimku sam pjevušio nešto tipa "I wanna take you to the Rolling Stones" koje je kasnije postalo "That's where ideas will never cease to roam". "I wanna give you all the videos" pretvorilo se u "And where impressions never cease to flow".